Alert: Your browser does not support full functionality of our app and you may experience certain errors. We recommend that you use Chrome, Firefox or Internet Explorer Edge instead.

Power Monday Podcast

inspiració i ciència per viure millor

  • 1
    Subscribers
  • 2.0
    monthly
  • 26.23
    total

PMP #49 - L'habilitat més important i quant val la teva informació?

  1. PMP49.mp3
    : :
En aquest episodi : Què construeix la teva realitat? Allò que perceps, la informació que consumeixes. Quan val la teva informació personal?
"Everything you see or hear or experience in any way at all is specific to you. You create a universe by perceiving it, so everything in the universe you perceive is specific to you.” *Douglas Adams*
La teva percepció construeix la teva realitat, que és única. La teva realitat depèn de la informació que consumeixes. Per tant *al decidir què consumeixes modifiques la teva realitat*. Segons Einstein, _la teva realitat és merament una il·lusió molt persistent_. Aquesta il·lusió la construeixes a través de la informació que perceps i com la interpretes.
Però en l'era de la informació, on cada vegada estem més exposats i consumim més dades, tenim dos problemes: La diferència entre les realitats individuals és cada vegada més gran i hem de decidir què consumim meticulosament dins de la infinitat d'informació.
La veritat és que, tot i que ha augmentat la quantitat d'informació i el consum, la qualitat i la nostra capacitat de retenció han disminuït proporcionalment i això no ajuda.
La clau és la següent: Tot comença amb una decisió. Decideix ara fer-te càrrec de la teva pròpia percepció de la realitat. Perquè si no ho fas, hi ha molta gent i empreses que l'únic propòsit que tenen és alterar i crear la teva percepció pel seu benefici.
La teva realitat depèn de tu. Ets conscient de la informació que consumeixes?
Quant val la teva informació?
Segurament has sentit més d'una vegada: "La teva informació val molt, no la donis a la lleugera". Doncs bé què és "molt", com i perquè hauria de valdre res?
"Quant val la teva informació?" És una pregunta poc encertada, perquè primer hauries de saber "per quina persona o empresa", depèn de qui la compri i de quina informació. A grans trets parlem de dades personals com: nom, telèfon, adreça però també, activitat, localització, compres, etc. Molta informació. Saben molt de tu.
La realitat és que *donem la nostra informació de manera gratuïta*, sigui per comoditat o per altres motius realment pots obtenir molt bons serveis gràcies a això. Però recorda: *"Si no estàs pagant per fer-ho servir, probablement tu siguis el producte"*.
La teva informació individualment probablement val molt poc, són les dades de grans poblacions que sí que tenen un valor increïble, per les empreses que la utilitzen per vendre't algun producte. Aquestes s'utilitzen per:
  • *Microtargeted-màrqueting*: Màrqueting molt específic dirigit a petits grups i individus basat en el seu perfil d'usuari. (Fa la sensació que et controlen)
  • *Millorar el servei* de les aplicacions gràcies a informació sobre el rendiment.
  • *Potencialment alterar les nostres decisions polítiques* amb la informació que reps basat en el teu perfil. (Per exemple Fake news i facebook)
Moltes empreses utilitzen la informació pel seu benefici, però en general és molt segur per l'usuari quan mirem grans poblacions i en algún cas beneficiós per ell. Això si, a la Deep Web, la teva informació pot ser venuda il·legalment a altres persones de manera maliciosa per uns 800 € per començar i segons quina informació sigui.
Si realment la informació construeix les realitats de la gent, tenir informació d'una gran població et dóna molt poder per alterar aquestes realitats pel teu benefici. Actualment existeix una tendència creixent on poques empreses monopolitzen les dades (Google, Facebook, ByteDance, etc.) per tant tenen una gran influencia sobre el món.
És un tema molt complex, que mereix una mirada en profunditat.
Ets conscient del que firmes quan utilitzes un servei gratuït? Com protegeixes la teva informació?

Comments (0)

Write a comment

Log in with your account or sign up to add your comment.